miércoles, 25 de marzo de 2009

"Vaga activa"


Avui s’ha generat un nou debat a classe referent a l’EEES (alies Bolonya), però aquesta vegada no ha sigut per discutir sobre la seva aplicació.


Com ja sabíem, durant aquests dies es farà una vaga activa consistent en paralitzar les classes ordinàries per a realitzar petites assemblees a les hores de classe, sempre relacionat amb l’aplicació de l’EEES i amb caire informatiu i, si cap, d’acció. L’objectiu és simple: recollir opinions de tots els estudiants i, sobretot, formar-nos a tots aquells que no tenen, o tenim, les idees clares sobre el que està passant, però sobretot que se’ns escolti.


El major problema, que ja es veia venir, era quan un petit grup d’alumnes (una minoria absoluta) han començat a “increpar” d’alguna manera als representants de l’assemblea que han vingut a la nostra classe per a fer el debat. El tema és que aquest grup no veia correcte que s’estiguessin paralitzant les classes, ja que s’ha de tenir en compte que el disseny curricular al que estem acollits la majoria de nosaltres inclou una avaluació contínua, i pensaven que potser es posarien en perill els seves qualificacions. Bé, jo solament volia aclarir, des del meu punt de vista, alguns punts:


1- El temps d’aquesta vaga, tal i com ens han informat (tot i que aquesta nit es concretarà en una assemblea general), no durarà més enllà d’una setmana, és a dir, com a molt perdrem dues o tres classes.

2- Hem plantejat alternatives conjuntament amb els professors i tots (almenys els nostres) semblen estar d’acord en adaptar el currículum de l’assignatura al que està passant aquests dies. A demés pujaran el temari al campus virtual, fet que no ens impossibilitarà continuar amb l’aprenentatge de cada assignatura de forma continuada durant aquests dies.

3- Nosaltres, com a pedagogs, ens perdrem una setmana de docència, cert, però rebrem una formació d’un altre tipus que potser és més útil que moltes de les assignatures que cursem. I el que deia una companya: “una setmana i mitja no és res, quan ens posem malalts també perdem classes i no s’acaba el món”.

4- NINGÚ obliga als alumnes a romandre a les assemblees. Tots som lliures de marxar a la biblioteca a estudiar, a marxar a casa o a anar a les tutories dels professors per a que ens expliquin el temari en el cas de que no l’assimilem amb el que pengin a Internet.

5- Si tots parlem sempre de democràcia i respecte, apliquem-ho: els alumnes que no estiguin d’acord amb aquesta formació que rebrem, i de la que serem partícips actius, que entenguin que la majoria està d’acord amb prendre aquesta mesura.


Podria enumerar 50 punts més a favor d’aquestes jornades, però crec que amb això ja és suficient, a demés a ningú li importa gaire la meva opinió personal. No cal que la gent es preocupi per les notes, ni que diguin “jo pago per venir a classe”, sinó que haurien d’ intentat aprofitar aquesta oportunitat de formar part d’un procés que marcarà un abans i un després a les universitats, una oportunitat que si no fos “imposada” (no trobo la paraula adequada, per això la poso entre cometes) segurament no contemplarien.

I insisteixo, els professors hi han estat d’acord i estan oferint alternatives, així que sabem que els tenim de la nostra part. Intentem gaudim una mica d’una activitat que, de ben segur, molt de nosaltres (i jo el primer) no faríem si no fos d’aquesta forma, ja sigui per manca de temps, de ganes, de por... ja que, al cap i a la fi, la nostra carrera es basa en aprendre a aprendre, aprendre a educar i a educar-nos.


Sobre el desenvolupament de l’assemblea crec que hi ha alguns punts en contra dels membres de la mateixa assemblea de Mundet. Primer de tot crec que han d’entendre que la majoria de gent no ha estat mai en una assemblea, ni en un debat regulat, per això hauríen d' haver explicat una mica més el funcionament d’ aquest debats i ser una mica més tolerant amb les opinions contraries a les seves. No demanem que siguin completament objectius, això és impossible, però almenys entendre una mica la desconfiança de la gent i la poca formació, però sobretot no "alterar-se" amb aquelles opinions diferents.


Amb aquesta reflexió no sé ben bé el que vull dir, solament necessitava endreçar una mica les idees, i els fets, però crec que ha servit de ben poc. No vull que ningú s'ofengui, i menys encara els que han marxat de classe, la seva decisió és completament recpectable i legítima. I com sempre, respecte.

3 comentarios:

  1. Hola Joel,
    me has dejado un poco parada con tu comentario..jejeje
    Pues..no sé la verdad, yo opino eso. Creo que la sociedad te condiciona de alguna manera, te mete dentro de su sistema y tienes que sobrevivir adaptandote poco a poco. Claro que sería absurdo negar que cada uno tiene su propia personalidad, aun estando condicionado por la sociedad. No sé si me explico, a lo mejor una persona arriesga su vida por otra, como hemos visto hace poco con el profesor Neira, por darte algun ejemplo. Creo que eso va dentro de cada persona, como ya he dicho en mi blog: que vivas en una sociedad "mala" no significa que tú seas malo. El instinto de supervivencia está ahí pero hay muchas maneras de usarlo ¿no?
    bueno..si te digo la verdad, no se si te respondido o que jejeje

    un besito

    ResponderEliminar
  2. Com sempre dir-te que estic d'acord amb tu respecta tot aquest tema, ja saps que no m'he implicat massa, peró aixó no vol dir que no hem foti tota la trama del pla bolonya, i si a la meva fuck es fan vagues o assembles, hi participo. Tal vegada, el pla s'imposara igual, però el dret d'expressió no deuria ser mai negat...

    D'altra banda, dir-te que seguint el teu consell he començat a comentar les obres, i a part de que hem serveix per ordenar les meves ideas, esper que també us faci entendrer millor d'on surten les meves paranoies ;)

    Un bes crak!

    ResponderEliminar
  3. Ido, quina és la teva interpretacio??
    Vui critiqueeeees jejejejeje

    ResponderEliminar